utorok 7. júla 2015

HOT SUMMER TIP | alebo hej ty, ty limčá!

Ahojte!
Áno, práve som videla reklamu na kofolu. xD
Ak už máte plné zuby presladených, nezdravých, sirupových nápojov ako náhražku limonád určite čítajte ďalej.
Prehrabala som babke zápisník a našla pár receptov na limonády, ktoré nám babka robila keď sme boli menší.


Hneď na začiatku som našla klasiku. Kto nepozná citrónovú limonádu, ten asi ani nežije.

– 2 litre vody
– šťava z 2 citrónov
– kôra z 1 citróna
– 3 lyžice hnedého cukru 
– mäta
– ľad


Všetko sa zmieša dokopy, ako pri ostatných limonádach. Ako na fotke - moja babka zvykla pridávať nakrájaný (či už na kocky alebo kolieska) pre lepšiu chuť. Taktiež mi prezradila, že ona vždy najprv premieša citrónovú šťavu s lístkami mäty, že vraj to lepšie uvoľní chuť. 





Menej známa a už vôbec nie klasická je Uhorková limonáda. Táto limča má byť jedna z naosviežujúcejších. Čítala som aj, že sa používa na prečistenie, takže ak potrebujete detox...

– 1 uhorka
– 2 litre vody
– hnedý cukor
– šťava z 1 limetky


 V skratke: uhorku nakrájajte na tenké plátky zmiešajte z cukrom a limetkou zalejte studenou vodou (aj minerálkou) a je to hotovo! 


Moja asi naj je Jahodová limonáda. Hlavne, že je to ľahké!

– 3 šálky čerstvých jahôd
– šťava z 3 citrónov
– 5 šálok vody


Jahody rozmixujte, pridajte šťavu z citrónov (ja dávam aj limetku) a zalejte vodou. 
Ja osobne ju sem tam nechám v mrazničke trochu primrznúť :3
Melónová limonáda.

– 500 g dužiny červeného melóna
 šťava z 1 citróna
– 200 g drveného ľadu
– 300 ml minerálky (toniku)

Bezzrniečkový melón rozmixujte s citrónovou šťavou a pridajte ľad. Potom dolejte s minerálkou alebo tonikom (no mňe tam ten tonik nikdy nechutil) 

To by boli moje tipy. Ak maté aj vy nejaké recepty, komentujte prosím, lebo toto teplo ma ubíja :) 

8 komentárov:

  1. Fajn recepty na príjemné osvieženie v týchto hnusných horúčavách, ale osobne najviac zbožňujem jahodové mojito, alebo aloe vera mojito. Je to skutočné osvieženie a človeka príjemne schladí. Donedávna som mojito neskúšala, ale odkedy som si ho po prvý raz objednala, tak už nechcem nič iné. :D Recepty možno skúsim. :)
    Mám len otázku - tie fotografie sú fakt pekné, sú tvoje? :)
    A recepty nemám, žiaľ, žiadne, ja používam ventilátor na ochladenie. :D
    Charlotte, http://faylotte.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mojito je mňam, teraz si ma navnadila :3 a fotky sú moje len posledné 2 , prvú citronádu mám z googlu (ešte som ju tento rok nerobila, tak nemám fotku)

      Odstrániť
  2. Ta jahodová a melounová limonáda vypadají opravdu skvěle ! Určitě zkusím :3
    Michelle, ma belle

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To sú super recepty :) Určite nejaký z nich vyskúšam :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa je hlavný faktor, že s hneď a ľahko spravené - a ešte aj dobré :3

      Odstrániť
  4. Určitě vyzkouším jen co nebudu nachlazená. :D

    Sofi

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Určitě vyzkouším jen co nebudu nachlazená. :D

    Sofi

    OdpovedaťOdstrániť