streda 8. júla 2015

FANDOMS | alebo fangirling a závislosť

Bacha! Článok obsahuje spoilery (aj keď ako správna fangirl by som vám mala všetko vyspoilerovať) k The Mortal Instruments, Gossip Girl, Divergent series, Pretty Little Liars a Teen Wolf. 



Fandom - takmer výlučné označenie pre komunitu priaznivcov a autorov sci-fi a fantasy literatúry (alebo hociakého žánru). Jeho členovia (napr. písatielia fanfiction alebo len fanúšici) sa združujú v osobitných kluboch a organizáciách. 

Ak ste ešte nevedeli, čo to fandom vlastne, je tak som vám sem dala akú takú definíciu. 

Môj názor je, že každý je súčasťou nejakého fandomu a ani o tom možno nevie. Taktiež sú tu ľudia, ktorí to nepreháňajú a nájdu si jeden fandom. Potom som tu ja, osoba ktorá patrí do miliónu fandomov až sa to nedá spočítať. 



Považujem sa za profesionálnu fangirl (teda, iba istých vecí). (Fangirl - dievča posadnuté fikcionálnym charakterom alebo hercom). Áno, som schopná kecať o Willovi Herondaleovi (The Infernal Devices) aj celý deň bez prestávky. Úplne zbožňujem, keď si v tomto nájdem svoju spriaznenú dušu. Pár takých mám a to sa o ničom inom ani nebavíme a nikdy nás to nenudí. 
Moja mama tvrdí, že túto moju posadnutosť už vážne nechápe, že ma už nechce počúvať lebo jej z toho krvácajú uši a že presne rozozná ten moment keď niečo čítam a rozžiaria sa mi oči, to presne vie, že jej idem povedať presne čo sa stalo.

Dosť bolo kecov, rada by som Vás zasvätila do niektorých z mojich naj fandomov a možno vás aj navnadím si niečo viac o tom prečítať alebo sa na to bližšie mrknúť.
(Asi budem jediný človek, ktorý nie je Potterhead aka fanúšik Harryho Pottera - teraz na ukameňujte xD , nie že ho nemám rada, ale proste to nie je môj fav.)

SHADOWHUNTERS (TMI/TDI fandom)
Asi môj najobľúbenejší fandom. Veď prečo nie! Milujem knihy od Cassandry Clare a zbožňujem aj film (napriek tomu, že ho všetci ofrflali)
Odporúčam prečítať The Morta Instruments a The Infernal Devices, to sú moje naj-naj-naj-obľúbenejšie knihy ever. Mám odtiaľ aj OTP (one true pair) - MALEC! <3
Každý fandom má aj pár svojich pravidiel. (pravdepodobne niektoré nepochopíte, na to si potrebujete prečítať knihy!)
 *Ach o tomto by som vedela kecať hodiny*




DIVERGENT

Sme divergentní, nemôžu nás kontrolovať!
Pravdepodobne ste všetci videli film :) Aj Divergenciu aj Rezistenciu, ale ak mi ešte raz niekto povie, že videl Rezistenciu ale chcel by vidieť aj Insurgent tak ho odstrelím... Ľudia! Veď to je to isté!
Našou hrdinkou je Tris, nie Beatrice (prosím, nečítajte to Beatriče) a naším idolom je Štyri :3 
Hovvorím asi za všetkých, keď poviem, že český dabing nás dorazil a bol hrozný. Už nikdy nehcem počuť meno [Tobájáš]! 
Nechápem aj logiku konca Experimentu...no spoilers.





UPPER EAST SIDERS 

Gossip Girl? Síce seriál už skončil ale mi nikdy nezabudneme.... 
Odhalenie Gossip Girl bol sen, presne tak isto ako chceme vedieť kto do čerta je v PLL A?! Ale Dan? To nie! Celý náš fandom si odhodlane prešiel cez rozchody Chair a taktiež cez Serenine výmysli, cen Nateove sklamania v láske. Vlastne som Gossip Girl pozerala len kvôli pekným chlapcom, ale postupne som sa zamilovala do Bairiných hlášok a celkovo jej postojov, bola niečo ako môj idol - predstava silnej ženy ( a mala Chucka,čo je vždy plus) 





PRETTY LITTLE LIARS FANDOM

PLL je ten najzamotanejší a najlepší seriál ever. Osobne si myslím, že nás už drží pokope len potreba vedieť kto je A. Ľudia v tomto fandome chápu to, že nemôžem pozerať PLL po tme a sama doma, lebo by som asi z krikom ušla. Chápu aj to, že vždy keď mi pípne SMS dúfam že to nie je A. 
Našou hviezou je Marlene, ktorá nám nie vždy povie kto je A, ale keď už to povie, tak to vlastne ani nepovie. Ďakujeme. 

Ten obrázok na boku hovorí o všetkom. 
Teraz už len každú stredu stávam o troch ráno aby som si stihla pozrieť PLL :D 




TEEN WOLF FANDOM

Najnelogickejšia vec na Teen Wolfe, ktorá mi nejde do hlavy je, že prečo tam Stilesa nechcú zástupy dievčat? :D ja by som sa na neho vrhla. On je hlavný dôvod prečo pozerám TW. Nie že by bol iba pekný, on je aj múdry a má skvelé hlášky <3 
Akurát neznesiem Sterek (Stiles a Derek) romance fandom videá. Jasné, tie patria ku každému fandomu, ale nie oni dvaja spolu!




To by bolo moje veľmi dlhé vykecávanie o fandomoch a predýchavanie všetkých emócií :D Dúfam, že ste to znieli a bola by som strašne rada ak by ste mi odporučili alebo komentli o vašich fandomoch do ktorých patríte a či sa tu nájde nejaká moja spriaznená fandom duša, čo sa stotožňuje s mojimi názormi. 

9 komentárov:

  1. Jojo fandoms to je závislost =D Hra o trůny. Marvel, Sherlock Holmes...
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hru o tróny som práve začala pozerať, dosť som si to odkladala na leto - a teraz som z toho celá domotaná :D

      Odstrániť
  2. ja som Potterhead, East siders, Teen Wolf fan, Whovian Marvel fan, Sherlocked, PLL fan a vela dalsích :)
    http://itsromanaxx.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jsem totální maniak k The Walking dead <3 tam leží celé moje srdce, duše a někdy i tělo :D ale pak i knižní fandomy jako HG, PJ, Darren Shan, Divergent a spousty dalších... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môj problém je, že keby mám všetky vymenovať tak ten článok je nekonečný :)

      Odstrániť
  4. Ježiši, práve som si našla novú spriaznenú dušu (síce každý, kto kuká TW, je zrejme moja spriaznená duša... no nič). A Stiles je úplne perfektný. Na Pintereste mám plnú nástenku hlášok a fotiek, minulý rok mi z toho dobre hrabalo a nahovorila som na TW ešte aj moju tetu. :D
    Inak pochybujem, že Stilesa by nikto nechcel. On je práveže na celom seriáli najlepší a už si to pomaly každý uvedomuje (hlavne od tretej série). Vyrástol z neho poriadny sexoš :D

    Ach, ale aj TMI a TID je super, CC je moja obľúbená autorka a už sa neviem dočkať ďalšej série s Emmou a Julianom. Pustila som sa do poviedok Shadowhunter Academy a na konci jednej z nich bola aj ukážku. Fakt to bude pecka! A samozrejme, teším sa aj na seriál. Dominic je zlatíčko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. môj človek! :) normálne ako som tento tvoj koment čítala som si úplne vedela predstaviť niečo také povedať seba :D TMI seriálom som si neni až tak istá - Cassie totiž napísala na twitter , že ak sa nám film nepodobal na knihu tak potom nevie čo seriál -,- to nie viem či je teraz dobre alebo zle :D

      Odstrániť
    2. Tak VD knihy sú podľa mňa dosť zlé a seriál sa poberá úplne iným smerom, prekvapivo, dobrým smerom a bol jeden z mojich najobľúbenejších. A zase mne až tak nevadí, ak sa to nebude podobať veľmi na knihy, vždy mám rada, keď dajú tvorcovia do príbehu niečo nové, niečo zo seba. Ja som vždy len rada, že vôbec niečo natočili a už sa fakt teším. A ešte k tomu to bude seriál! Lepšie rozhodnutie ani nemohli spraviť. Oveľa radšej mám seriály ako filmy.

      To s tým TW chápem, čo som na to nahovorila niektorých ľudí, najprv sa im ten začiatok nezdal, ale potom tým boli posadnutí (nie tak ako ja, ale boli). :D Niekedy mám dojem, že som jediná osoba, ktorá by si v utorok ráno pred novým dielom najradšej otvorila šampanské. Inak už pozeráš novú sériu?

      Odstrániť
    3. pozerám, pozerám :) to už v utorok mám mrle a nič iné nerobím len čakám kedy sa to nikde zjavi online alebo na stiahnutie -... a potom... ani neverím, že budem musieť čakať ďalší týždeň -,- A ešte k tomu po konci epizódy takom ako teraz - len ten chalan napadne Stilesa a koniec?!

      Odstrániť